اشکال مختلف کلر برای ضد عفونی کردن آب استخر
نوشته شده توسط : رعنا

تمیزی استخرها به عنوان یکی از محیط ‌هایی که با تماس مستقیم انسان‌ ها در ارتباط است، همواره مورد توجه بوده است. اما این تماس مستقیم می ‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد، به ویژه در مورد پخش ویروس ‌ها و باکتری‌ ها که در محیط‌ های گرم و مرطوب مانند استخرها به ‌طور خاص گسترش می ‌یابند. در اینجا بحث ضد عفونی و تمیز کردن استخرها با استفاده از کلر به چشم می آید.

انواع کلر برای ضد عفونی کردن آب استخر

قرص کلر

استفاده از کلر به صورت قرص کلر، به عنوان یکی از مواد ضد عفونی کننده استخر شناخته می شود. این قرص‌ ها در آب استخر شما حل می ‌شوند و در اندازه ‌های مختلف (معمولا ۳ و ۱) در دسترس قرار دارند. آنها می‌ توانند در سبدهای مخصوص قرار بگیرند یا با استفاده از دستگاه‌ های پخش کننده کلر شناور منتشر شوند. اگر از یک سیستم کلر اتوماتیک استفاده می‌ کنید، می ‌توانید از آن برای حل کردن قرص ‌ها استفاده کنید.

پودر کلر

پودر کلر مستقیما هب آب استخر اضافه می شود و میزان آن با توجه به حجم استخر بستگی دارد. پودر کلر سریع‌ تر از قرص ‌ها عمل می ‌کند زیرا ممکن است قرص‌ ها به سرعت حل نشوند، اما پودر کلر به مرور زمان در آب حل می ‌شود. کلر هندی و همینطورکلر ایرانی از جمله کلرهایی هستند که به صورت پودر تولید و استفاده می شوند.

کلر هندی به عنوان یک ماده گندزدا و اکسید کننده قوی شناخته می ‌شود که به آسانی باکتری‌ ها و ویروس ‌های موجود در آب را از بین می ‌برد. این ماده ضد عفونی کننده به صورت پودری موجود است که به راحتی در آب حل می ‌شود.

مایع کلر استخر

مایع کلر مستقیما به آب استخر اضافه می ‌شود و به دلیل سرعت عمل بالا، روشی سریع ‌تر برای ضد عفونی کردن استخر ارائه می ‌دهد. با این حال، مایع کلر دوام طولانی ‌ندارد، بنابراین باید به‌سرعت پس از خرید از آن استفاده کنید. گرانول و قرص کلر به طور کلی دوام بیشتری دارند که یکی از دلایل محبوبیت آنهاست.

گاز کلر استخر

گاز کلر تنها شکل واقعی کلر خالص است و برای ضد عفونی کردن استخرها استفاده می ‌شود. با این حال، به دلیل خطراتی که ممکن است به دنبال استفاده نادرست از آن رخ دهد، فقط سازمان‌ ها و افراد واجد شرایط مجاز به استفاده از گاز کلر برای استخرها هستند. این روش برای استخرهای مسکونی رایج نیست، اما بسیار موثر است.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: